Monday, June 28, 2010

Bahasa Arab PMR format baharu!!

SABAR .. SABAR ...
TENANG .. TENANG ...
YAKIN BOLEH ... YAKIN BOLEH

MACAM MANA NI USTAZ ? KENAPA JADI MACAM NI? PERIKSA KAN DAH TAK LAMA? SELAMA NI BELAJAR LAIN, SEKARANG NAK JAWAB PERIKSA LAIN PULAK? ABISLAH KITA ORANG USTAZ !!

SEMPAT KE KAMI KUASAI FORMAT BARU NI USTAZ? YA ALLAH .. YA ALAH TOLONGLAH KAMI ...

Sekadar mencatat keluhan rasa seluruh warga pelajar yang bakal menghadapi pepriksaan PMR untuk kertas bahasa arab tahun 2010 ini. Sebenarnya berat mata melihat berat lagi bahu ustaz dan mama yang memikulnya. Sekarang ni pulak ustazah mariah dah berpindah kekosongan tu pastinya amat menyiksakan untuk diisi dan dipenuhi.

Maklumlah cuma berbaki 3 bulan sahaja lagi . Bahan untuk latih tubi sememang tiada. Semua kena mulakan sedari awal dan mula ... tanpa bahan ni macamana anak2 didik nak mahir menjawab soalan tu nanti? Ni lagi cabaran paling besar ustaz untuk mengambil alih tugas dari ustazah mariah.

Apa pun ustaz janji akan berikan yang terbaik buat semua ... ustaz akan usahakan untu kalian. Sabar dan kuatkan semangat!!


catatan;

Pihak Jabatan Pelajaran ada menganjurkan bengkel Bahasa Arab di semua daerah dibawah pengurusan sebuah konsultan yang telah dilantik. Wakil setiap sekolah seramai 10 ( anggaran) akan berpeluang mengikuti bengkel pendedahan format terbaharu 2010.

InsyaAllah jika diberi kekuatan dan keizinan pihak arab2u sendiri akan mengadakan bengkel sehari ( 6 jam ) khusus untuk calon2 PMR 2010. Kepada sekolah yang berminat boleh terus menghubungi ustaz di telefon 019 2247009. Susunan jadual tempahan akan dikeluarkan sedikit masa lagi. Bengkel di fokuskan pada hujung minggu sahaja.


2 comments:

Nur Madihah Hassan Borhan said...

salam juang buat semua adik2 yang bakal menduduki peperiksaan Spm tidak lama lagi..teruskan perjuangan..jangan mudah putus asa..gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selama-lamanya..

muhaimin11 said...

jgn beljar bhas rab sebab nk peks...
beljr bahas arab sebab nak ilmu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails