Tuesday, November 23, 2010

had laju vs mahkamah

Assalamualikum semua. Dah seminggu tak sempat nak update blog ni. Apa pun selamat menduduki SPM buat semua calon SPM 2010 yang akan bermula pagi esok. Pesanan ustaz hati2 dijalan raya ketika memandu yer .. ( maksudnya jawab betul2, jangan cuai atau mamai )



Citer pasal memandu dengan berhati-hati ni memang betul. Jangan cuai dan patuhi had laju . 2008 dan 2009 adalah tahun sensasi dalam sejarah pemanduan ustaz. Maklumlah tahun tu lah mula pakai innova baru BJV7009 tu kan. 100kmj cam 70 je rasanya. Jadi bila nampak papan tanda hadju 90km/j tu buat2 tak nampak. Apatah lagi jika cuma 60km/j .... faham2 aje lah. Sudahnya untuk tahun tu 13 saman ustaz terima. baru2 ni pulak mandotori rm300 tiap satu maksimum. Berapa ustaz nak kena bayar????? kira sendirilah ..

Jadinya esok awal pagi ustaz kena ke mahkamah di Sg Besar utk rayuan 4 saman. Lusa di K.Selangor utk 3 saman. Belum lagi di Banting, Pasir Putih Kelantan, Teluk Intan Perak. Hmmm .... sabar aje. Alhamdulillah 2010 tiada lagi saman uts terima .

Pesanan ust .. jaga had laju .. selamat duit!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails