Friday, June 5, 2009

salam pantai timur

Alhamdulillah .. perjalanan jauh selama 9 jam dari SBPI Sabak Bernam ke pantai timur yang amat memenatkan akhirnya terubat hari ni setelah dapat berehat seharian di rumah "Tuk" di Kubang Tepak , Manir Kuala Terengganu ni. Lebih menyeronokkan bila melihat kegembiraan anak-anak dengan kunjungan sepupu sepapa mereka ke rumah "tuk" dia orang ni.


Tension sekejap "tuk" dibuatnya dengan riuh rendah cucu-cucu yang bertandang ke rumah. Apa idaknya ... rumah tuk dia orang ni rumah kayu. Selangkah dah berbunyi. Bila bekejar sesama sendiri ... apa lagi bagai nak runtuh dibuatnya. " tak pe lah tuk ... sekali sekala cucu datang ni" . Antara yang bestnya bila balik kampung ganu ni, pagi makan nasi lemak ikan ayer ( tongkol) mek yeni , petang makan mee sup ganu wahab atau kerpok lekor. hmm best!!!

Cuma kelainan ketara balik kali ... PANAS yang amat!!! walhal umah tuk ni terkenal dengan kedinginannya terutama malam hari. Ni lah kesan pemanasan global yang benar2 dah kami rasai sendiri. hmmm azab2 .... sabar jerlah. kesiannya baby sumayyah lah asyik menangis kepanasan. Apa lagi,hayun tak henti bawah kipas angin le.

Buat ayah ngoh dan family semoga selamat tiba di johor untuk bercuti. Pada bro raja salam dan raja rashid ... good luck dalam pelajaran. Tak lupa pada raja najihah, nabila dan nordina bertiga tu ... rajin2 belajar ok!!









No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails