Monday, July 20, 2009

Nostalgia di Lahad Datu

Assalamualaikum salam pada SEMUA PENGUNJUNG BLOG yang budiman

Dalam perjalanan hidup ustaz, pernah seketika ustaz singgah dan berbakti di sebuah bandar sederhana besar di Sabah iaitu Lahad Datu. Bandarnya tak besar mana, tapi bank punyalah banyak tak terkira. Tidak lain tidak bukan itulah SM Sains Lahad Datu .... bumi bertuah dan akan sentiasa dikenang selagi nyawa dikandung badan.

Di situlah bermulanya kerjaya ustaz sebagai guru Agama dan Bahasa Arab . Juga sebagai Kaunselor Pelajar ... walaupun tiada kelayakkan yang sesuai dan sepatutnya tika itu. Namun demi tugas dan amanah ... ustaz tak pernah menolak apa jua tugas yang diberi. Tak tahu ? Itu lah peluang kita meneroka perkara2 baru. Boleh lah kita belajar sesuatu dalam hidup. Tugas kedua sebagai pembantu juru latih bola keranjang sekolah. Satu benda lain yang tak pernah terlinta dalam kepala. Sekali lagi pemikiran positif banyak membantu ustaz menjalankan tugas itu. Dari hanya sebagai "peneman setia tepi gelanggang" satu ketika dulu , melihat gelagat HAMRIN, JAMAL, RIZAL dan lain2 lagi ... akhirnya dalam diam mampu juga membawa team sekolah iaitu SBPI Sabak Bernam ke peringkat Kebangsaan pada tahun 2006 dengan bantuan dan bakat besar anak didik sendiri .... Irfan.

Hmm .. setelah sekian lama ..tak terucap dan tiada kata dapat ustaz nyatakan disini bila menatap bekas pelajar dan anak didik dari SM Lahad Datu, Sabah yang satu ketika dulu ..... halussss, cute, comel loteh, bulat debbok .... kini besar panjang dan telah menjalani hidup sendiri. Hanya iringan doa buat semua agar dapat menjalani hidup dengan baik dan sentiasa mendapat peliharaan serta keampunan Allah.



Zainuddin Minggo & FiR ..

opss .. sorry salah eja. Nurmiyati






Kamal Sakarai

Johan shah

Erviana vista

Al Minraz dan Fiza






KENANGAN BERSAMA KALIAN TETAP KEKAL

DALAM INGATAN...

SALAM INGATAN DAN SAYANG SELALU

DARI USTAZ DAN FAMILY





SMSLD 96-2001


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails