Thursday, December 17, 2009

hijrah rumah baharu

Hari ini semua menyambut tahun hijrah yang baharu 1431 H . Hijrah tu pindah dari satu
tempat ke tempat yang lain. Berubah dari satu keadaan kepada suatu keadaan yang lain.
Hijrah perlukan pengorbanan, kesabaran, komitmen dari dalam diri agar matlamat hijrah itu sendiri dapat digapai.

Tidak mudah dalam melakukan perubahan. Setiap perubahan pasti menghadapi krisis dan konflik. Justeru itu pemahaman kita terhadap setiap perubahan yang berlaku atau kita lalui perlu jelas agar kita tidak hilang arah tuju atau teraba2 seperti berjalan seorang diri dalam kegelapan malam yang tidak berbintang.

perancangan dan langkah untuk bertindak perlu kita sediakan agar semua perubahan tidak menambahkan masalah.

Terima kasihlah pada semua anak didik SPM 2009 kerana membantu ustaz berpindah ke rumah baharu .

Banyak2 barang yang kami gerakkan ... nilah paling bernostalgia dan bermakna pada ustaz. Hehe.he Bukan apa .... sendiri angkat confirm tak terbuat. Perabot antik ustaz ni hanya layak diangkat oleh orang2 perkasa macam dia orang ni. Beratnya ya ampunnnn ...


Bila berpindah macam biasalah ginilah rupanya. Apa lagi ... bawah tanga jadi mangsa lah untuk koleksai barang yang kurang berfungsi . Longgok je semua bawah tangga. Alhamdulillah anak2 bujang ustaz tolong2 gak sapu dan mengemas semua barang.



Hmm ... ni ruang menonton tingkat atas yang dicat secara rewang atau gotong royong. Selain jadi ruangan menonton keluarga di disi juga ditempatkan bahan bacaan untuk seisi keluarga . " Cat betul2 ... jangan menitik2 ya " .. OK abah !!! kami janji .





Yang ni pulak ruang makan di bawah. Bukan apa... biar selera nak makan !!! tu cat ceria2 sikit.
Bukan main lagi posing tuuu ...



Ni lah antara tetamu awal ke rumah baharu ustaz. Ruang tamu bawah kami cat warna cream sebenarnya. Bila dah cat ... jadi kuning pulak. Camna ya???? Ha .. bila dah mula berumur memang mata tak berapa terang .... krim jadi kuning, hijau jadi biru .. biasalah. Terima kasih atas kunjungan muhibbah kalian semua. Ada masa lepas SPM ni ... jemputlah singgah ke rumah.



Ha... nilah rumah baru kami. Berjiran dengan ustaz Ahmadi mantan PK HEM. Sekarang dalam perancang naik tarap bahagian belakang utk ust jadikan kebun tanaman ... kecil2 la. Sambil tunggu anak2 balik sekolah, main di padang bolehlah tanam apa yang patutkan



Apa pun ... dengan penghijrahan ini, maka bermulalah era dan tagnggungjawab baru yang amat berat untuk dipikul. Kerjasama semua anak didik amat diharapkan moga kita sentiasa mendapat rahmat Ilahi. Sekali lagi ... terima kasih pada semua kerana banyak membantu. Selamat berhijrah ke arah kebaikan bersama .

3 comments:

Encik Syazwan~ said...

salam ustaz!

maaf pasal slide harituh...

ni... cadangan drp saya...

cbe ustaz buka laman ni...

http://www.slide.com/

insyaAllah boleh...

muhammad fakhruddin said...

Assalamualaikum Ustaz,
dari blog sampai ke rumah pantang ustaz x guna colour2 ceria =)

Salam Maal Hijrah buat Ustaz sekeluarga

ust amir said...

hidup mesti ceria walaupun usia semakin tua ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails