Thursday, December 17, 2009

nostalgia sahabat lama

Cuti perskolahan kali ini dipenuhi dengan macam2 kerja. Dalam banyak kegiatan tu ustaz berpeluang bertemu semula dengan rakan2 lama samada ketika sama2 belajar atau pun waktu bekerja.

Keciknya dunia ni kan. Pantas juga masa berlalu. Rakan ustaz yang bersongkok ni Ust kamarudin dulu sama2 belajar di KUSZA. ORang kemaman tganu tapi dah menetap di johor. Yang sihat tu pulak ust jamil memang orang johor. kami sama2 bertugas di Lahad Datu dulu. Sekarang di JPN Johor. Seronok juga sesekali bila berjumpa ..



Yang dibawah ni bekas anak2 murid usatz di SMS Lahad Datu. Baju biru tu rakan lama baru jadi PK HEM baru di SMS Lahad Datu. Anak2 muurid ustaz ni masing2 pun dah masuk 30 tahun. Ada polis, manager . Maknanya ..... dah masuk zon tualah ustaz ni. he.he.. Ada yang dah beranak 6 pun dia orang ni. Tahniah lah .... Tapi yang masih solo tu ( si husin, fazli ) ... jangan lama ba ... ingat ust pesan apa !!!


Terbaharu minggu ni ust jumpa sahabat lama dari Lahad Datu juga. Seorang usahawan berjaya ustaz kira. Mula2 kenal dulu ... hanya di kedai kecil macam stor asrama.... 13 tahun berlalu kini bukan sahaja mengekalkan perniagaan awalnya sebagai pengedar barangan sejuk beku di sekitar Lahad Datu tapi dah mula memgembangkan perniagaannya ke bidang penternakan lembu dan proses menyembelihan sendiri. Tu dia Haji Yusop Nanong pemilik Riduan Trading di Lahad Datu.


Kanan sebelah ustaz tu lah anak sulongnya bernama Riduan .... si comel tu hafiz. Moga satu hari kelak mereka mewarisi peribadi bapanya yang baik hati, rendah diri, jujur dan gigih dalam segala usahanya.

Selain datang untuk meningkatkan kemahiran dalam pemprosesan dan pembukusan daging, Haji juga merancang untuk mengembangkan sumbangannya dalam masyarakat dengan membuka pusat pengajian pondik atau tahfiz sendiri. Mog Allah memudahkan segala usaha murninya .

Bagi ustaz , Semangat hijrah kearah berbuat kebaikan perlu sentiasa kita pupuk dalam diri agar kita dapat sentiasa berkongsi kebaikan dengan orang lain. Selamat maju jaya buat semua ..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails