Thursday, December 10, 2009

Terengganu ku oh Terengganu

Alhamdulillah sempat juga ustaz balik bercuti ke Tganu awal cuti perselolahan ni . Cumanya tak lama , hanya 4 hari je. Maklumlah banyak benda terpaksa kena urus. Meeting yang menanti, dan urusan pindah rumah lagi. Jadi tak lama lah.

Lamanya dimana nak tahu????? atas jalanraya lah 15 jam dari sabak bernam ke Manir , Kuala Terenganu. Alhamdulillah kami lalu jalan pantai buka jalan Jerangau Jabor. Tuhan je tahu ... sesaknya jalan dengan kenderaan. LEpas tol gombak lagi dah menampakkan tandanya.



Walaupun singkat ... ok lah. Yang penting dapat jumpa dan bermanja dengan keluarga di sana. MAsa orang tua masih adalah kita susah2 sikit pun. Dah tak de nanti ... sapa lagi kita nak ziarah selain adik beradik. Bila anak2 Jumpa sepupu sepapanya .. apa lagi projek macam2 lah dia orang buat. Pengalaman kopek kelapa menggelikan hati gak. ya lah dah tak biasa nak buat camna? Terkial2 dibuatnya .






Cuma yang lebih happy sapa lagi ???? Isteri tersayang le. Kebetulan depan rumah abang ipar tu ada gedung Desa Murni yang membuat twaran giler2 ... macam tak caya . Sebut je jenis tudung, jenis kain, balik sutera ... semua ada !!!




Masa ni ... ustaz jaga baby sumayyah le. Tu pun ok gak . Asalkan mama happy, ustaz lagi happy. Bila tengok gelagat orang2 pompuan yang macam kena "rasuk" ( he.he. ) ketawa dalam hati aje lah . Apa idaknya , masa memilih tu tak hirau kiri kanan, depan belakang dah , janji dapat idaman hati . Nak kata camna??? dah itu hobi dia orang kan ... kenalah belajar memahami !!

ok jumpa lagi .........

1 comment:

azimah arshad said...

bukan apa ustaz..shopping n ibarat terapi lar hehe...lepas 'terapi' jer rasa sihatttt semula.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails