Monday, January 4, 2010

kebun baru

Alhamdulillah ... dengan izin Allah dapat juga meng update blog ni. Lama juga tak terlayan . Di penghujung cuti yang lepas sempat jugalah ustaz membuka tanah baru untuk bertanam di belakang rumah tu. he.he. bunyi macam buat "projek buku hijau" masa zaman tun Razak dulu-dulu. Bukan apa ... dari terbiar dengan rumput ada baiknya kita manfaatkan tanah tu. Paling seronok bila nampak pucuk baharu tumbuh menghijau. Syok!!!


Sempat lah ustaz menanam lengkuas, serai, kunyit, halia, limau purut dan pokok ubi. Yang best ada kekawan tegur ..... hey ustaz !! cepatnya besor pokok cili tu? hmmmm ... yang ni rahsia! ha.... pokok cili tu baka baru ya .... petang ni tanam esok terus besor. Pedas memang sangat pedas. sapa2 yang berhajat nak order bolehlah call atau mesej je tapi sangat terhad . KEna tunggu 2 batang pokok ada anak yang barulah sebab ust ambik kat tepi aspura je. he.he. Dari terbiar gitu je .... apa lagi ustaz angkut lah.





Insyaallah minggu depan , bahan bahasa arab dalam blog ini akan mula dikemaskinikan. Maaflah sebab ustaz terpaksa beri tumpuan lebih sikit pada blog HEMSBPISB yang baharu ustaz bina tu. Biasalah macam kita jugakan. Bila ada baby baharu .... apa lagi yang dah lama, dah besor tu kena faham2 aje lah ... mesti terabai punya sedikit sebanyak. Sama cerita kalau orang ada bini baharu kan! ops .... bab ni kena cut. sensitif yer ..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails