Wednesday, January 12, 2011

PSDK 2010 / 2011

Alhamdulillah dengan izin Allah, ustaz berkesempatan sekali lagi peneruskan tugas sebagai pensyarah sambilan di ILDAS untuk pelajar Program Sijil Dakwah dan Kepimpinan sesi 2010 / 2011 khusus untuk Saudara Baru .

Kali ini ustaz memiliki 11 orang pelajar dari pelbagai latar belakang samada negeri, bangsa dan keturunan. Pengalaman beberapa tahun menjadi tenaga pengajar untuk program ini memberi keinsafan pada diri betapa besarnya nikmat Iman dan Islam yang kita miliki saat ini.

Setengah mereka tinggal jauh di pedalaman, jauh nun di sabah Sarawak. Dikalangan mereka hanya sendirian menganut Islam dalam keluarga, setengahnya masih merahsiakan keislaman dari keluarga hingga diancaman kehilangan nyawa. Ada dikalangan mereka meninggalkan suami demi ilmu , Walau apa pun perbezaan mereka cuma hanya SATU PERSAMAAN iaitu mereka MAHU MENDALAMI ISLAM.

Bil Nama Pelajar Asal
1 MOHD REDHWAN BIN JOHNNY KENINGAU
2 AHMAD AZREN RIDHWAN B. DIUS KENINGAU
3 MUHAMMAD ADAM B. ABDULLAH LDATU
4 NUR SHARILLENA BT ABDULLAH KUCHING
5 NUR AWANIE BT ABDULLAH KOTA MARUDU
6 NUR EMELDA MELANIA BT ABDULLAH KENINGAU
7 PIA MARYANA BT SUNTAI GRIK
8 NUR IMAN JULIANA BT ABDULLAH SELAYANG
9 BALQIS NUR AYUNI BT ABDULLAH KAPIT
10 DORINAWATI BT BALUAH NABAWAN
11 RABIAHTUL ADAWIYAH BT ABDULLAH KOTA MARUDU





Ruangan ini ustaz tujukan khas buat semua anak didik di PSDK sesi 2011/2011 ini dengan doa dan harapan kalian tetap sentiasa berada di jalan Allah dan moga beroleh kejayaan dan kebahagiaan dalam kehidupan dunia akhirat.
Amin yan rabbal alamin

3 comments:

aisyah_hanin said...

Salam. Ustaz, saya ArlinaSMSLD 01-05).mgkin ustz dah xingt kot.. Bleh x nak bkenalan dgn awanie dan rabiatul tu?sy kadang ke KM utk bziarah..lagipun Islam kt sana mmg blum ckup kuat lagi..
p/s: Nak dpt 6ber fon la kalau boleh..

ust amir said...

insyaAllah, dengan izin empunya diri ya. nanti ust tanya dulu

Anonymous said...

As-salam... saya cuma nak minta ustaz doakan kesihatan Ahmad Azren Ridhwan yang sekarang terlantar sakit di Keningau, Sabah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails