Saturday, December 3, 2011

Terjemahan Menjaga Kebersihan

Salam perjuangan buat semua calon SPM 2012 yang bakal menduduki kertas Bahasa Arab Tinggi minggu hadapan. Ribuan kemaafan ustaz pohonkan kerana ketidakupayaan untuk sentiasa mengemaskini bahan pembelajaran bahasa arab dalam Arab2u ini.

Dalam kesempatan ini , mari kita mulakan dengan mengenengahkan bahan-bahan berkaitan soalan terjemahan. Para pelajar boleh cuba menjawab atau menterjemahnya dalam ruangan komen dibawah. Memang soalan sebenar mengkehendaki calon menterjemah petikan ke dalam bahasa arab tetapi bagi memudahkan proses pembelajaran maya kita ustaz ubah bentuk untuk tujuan tersebut. Selamat mencuba



2 comments:

Anonymous said...

Kebersihan sumber kesihatan.Persekitaran yang bersih menjamin udara yang segar.Penjagaan kesihataan menjadikan sesuatu tempat itu cantik.Penjagaan kecantikan persekitaran daripada tercemar adalah wajib. Dan bagi pemeliharaannya,kita memerlukan perancangan seperti gotong-royong atau pertandingan (( Kampung Tercantik)) dan rumah-rumah.Sesungguhnya persekitaran yang cantik menrik perhatian pelancong dan meningkatkan ekonomi nagara-negara.

ust amir said...

mabruk ... tepat sekali.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails